Викладання (10-11 класи)


10 клас
 52 год (1,5 год на тиждень, 2 год- резервний час)

Зміст навчального матеріалу
К-ть годин
Дата
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності
Повторення початкових понять
про органічні речовини
4
Учень/учениця:
Знаннєвий компонент
називає десять членів гомологічного ряду алканів (СН4 – С10Н22);
розуміє належність речовин за їхнім складом до вуглеводнів, оксигеновмісних, нітрогеновмісних сполук.
Діяльнісний компонент
складає
 молекулярні, структурні і напівструктурні формули метану та дев’яти його гомологів (С2Н6 – С10Н22), етену, етину, метанолу, етанолу, гліцеролу, етанової та аміноетанової кислот;
рівняння реакцій: горіння (повного окиснення) вуглеводнів; заміщення для метану (хлорування); приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування); що описують хімічні властивості етанової кислоти (взаємодія з індикаторами, металами, лугами, солями з точки зору електролітичної дисоціації).
Ціннісний компонент
обґрунтовує
 застосування метану, етану, етену, етину, метанолу, етанолу, гліцеролу, етанової кислоти;
роль органічних сполук у живій природі;
оцінює вплив на здоров’я і довкілля окремих органічних речовин;
висловлює судження щодо необхідності знань про органічні сполуки для їх безпечного застосування.
1
Вступний інструктаж з БЖД. Склад, властивості, застосування окремих представників вуглеводнів (метан, етан, етен, етин).
2
Склад, властивості, застосування окремих представників оксигеновмісних (метанол, етанол, гліцерол, етанова кислота).
3
Склад, властивості, застосування окремих представників нітрогеновмісних (аміноетанова кислота) органічних речовин.
4
Діагностичний контроль знань за курс 9 класу. Самостійна робота.




Тема 1. Теорія будови органічних сполук
4
5
Класифікація органічних сполук.
Демонстрації
1. Моделі молекул органічних сполук (у тому числі 3D-проектування ).
Учень/учениця:
Знаннєвий компонент
пояснює
суть явища ізомерії;
залежність властивостей речовин від складу і будови їхніх молекул на основі положень теорії будови органічних сполук;
наводить приклади органічних сполук із простими, подвійними, потрійними карбон-карбоновими зв’язками.
Діяльнісний компонент
розрізняє
органічні сполуки за якісним складом: вуглеводні, оксигено- і нітрогеновмісні речовини;
простий, подвійний, потрійний карбон-карбонові зв’язки;
характеризує суть теорії будови органічних сполук;
розв’язує задачі на виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів, обґрунтовуючи обраний спосіб   розв’язання.
Ціннісний компонент
усвідомлює необхідність знання властивостей речовини для встановлення її впливу на власне здоров’я і довкілля;
висловлює судження про значення теорії будови органічних сполук для розвитку органічної хімії;
робить висновки про багатоманітність органічних сполук на основі теорії хімічної будови.
6
Теорія будови органічних сполук. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул. Поняття про явище ізомерії та ізомери.
Демонстрації
2. Моделі молекул ізомерів (у тому числі 3D-проектування).
Навчальні проекти
1. Ізомери у природі.
2. Історія створення та розвитку теорії будови органічних сполук.
7
Ковалентні карбон-карбонові зв’язки у молекулах органічних сполук: простий, подвійний, потрійний.
Демонстрації
Моделі молекул органічних сполук (у тому числі 3D-проектування ).
Навчальні проекти
3. 3D-моделі молекул органічних сполук.
8
Розрахункові задачі
1.     Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів.


Тема 2. Вуглеводні (класифікація вуглеводнів)
10
9
Алкани. Загальна формула алканів, структурна ізомерія, систематична номенклатура.
Учень/учениця:
Знаннєвий компонент
називає
алкани, алкени і алкіни за систематичною номенклатурою;
загальні формули алканів, алкенів, алкінів;
фізичні властивості бензену;
пояснює суть структурної ізомерії вуглеводнів;
розпізнає структурні ізомери певної речовини;
наводить приклади
насичених, ненасичених й ароматичних вуглеводнів;
структурних формул ізомерів алканів, алкенів і алкінів.
Діяльнісний компонент
розрізняє вуглеводні різних гомологічних рядів;
складає
на основі загальної формули молекулярні формули вуглеводнів певного гомологічного ряду;
молекулярну і структурну формули бензену;
структурні формули алканів, алкенів і алкінів;
структурні формули ізомерів алканів, алкенів і алкінів за молекулярною формулою сполуки;
рівняння реакцій, які описують хімічні властивості алканів (термічний розклад, ізомеризація, галогенування), етену і етину (часткове окиснення,  приєднання галогеноводнів, гідратація), бензену (горіння, галогенування, гідрування), одержання алканів (гідрування алкенів, алкінів), етену (дегідрування етану), етину (дегідрування етану, етену, гідроліз кальцій  ацетиленіду), бензену (із етину, дегідрування н-гексану);
класифікує
вуглеводні різних гомологічних рядів, порівнює їхні будову і властивості;
характеризує
хімічні властивості алканів, етену та етину, бензену, способи одержання їх;
установлює
зв’язки між складом, будовою, властивостями, зберіганням, транспортуванням і застосуванням вуглеводнів та їхнім впливом на довкілля;
взаємозв’язки між гомологічними рядами вуглеводнів;
дотримується
правил безпечного поводження з вуглеводнями і їхніми похідними у побуті;
розв’язує задачі
на виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною;
масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання.
Ціннісний компонент
робить висновки щодо властивостей речовин на підставі їхньої будови і про будову речовин на підставі їхніх властивостей;
усвідомлює необхідність збереження довкілля під час одержання і застосування вуглеводнів;
обґрунтовує застосування вуглеводнів їхніми властивостями;
оцінює
пожежну небезпечність вуглеводнів;
екологічні наслідки порушення технологій добування і застосування вуглеводнів та їхніх похідних;
висловлює судження про значення засобів захисту рослин і їхній вплив на здоров’я людей та довкілля за їх неправильного використання.
10
Хімічні властивості алканів.
Демонстрації
Відношення насичених вуглеводнів до лугів, кислот.
Навчальні проекти
4. Октанове число та якість бензину.
5.  Цетанове число дизельного палива.
11
Алкени. Загальні та молекулярні формули алкенів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. Хімічні властивості етену.
12
Алкіни. Загальні та молекулярні формули алкінів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. Хімічні властивості етину.
13
Розрахункові задачі
2. Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною.
14
Розрахункові задачі
3. Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції.
15
Арени. Бензен: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості.
16
Хімічні властивості бензену.
Навчальні проекти
6. Ароматичні сполуки навколо нас.
17
Методи одержання алканів, етену, етину, бензену. Застосування вуглеводнів.
18
Контрольна робота
Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки
17
Учень/учениця:
Знаннєвий компонент
називає
загальні формули та характеристичні (функціональні) групи спиртів, альдегідів, карбонових кислот, естерів;
за систематичною номенклатурою спирти, альдегіди, насичені одноосновні карбонові кислоти, естери;
пояснює
вплив характеристичної (функціональної) групи на фізичні і хімічні властивості оксигеновмісних органічних сполук;
водневого зв’язку на фізичні властивості оксигеновмісних органічних сполук;
наводить приклади
спиртів, альдегідів, насичених одноосновних карбонових кислот, естерів, жирів, вуглеводів і їхні тривіальні назви;
поширення оксигеновмісних органічних сполук у природі і харчових продуктах.
Діяльнісний компонент
розрізняє
насичені й ненасичені жири;
моно-, ди-, полісахариди; реакції естерифікації;
класифікує
оксигеновмісні органічні сполуки за характеристичними групами;
складає
молекулярні і структурні формули спиртів, фенолу, альдегідів, насичених одноосновних карбонових кислот, естерів, жирів, вуглеводів (за назвами і загальними формулами відповідних гомологічних рядів);
рівняння реакцій, які описують хімічні властивості насичених одноатомних спиртів (повне і часткове окиснення, дегідратація, взаємодія з лужними металами, гідроген галогенідами), гліцеролу (повне окиснення, взаємодія з лужними металами), фенолу (взаємодія з лужними металами, лугами, бромною водою), етаналю (часткове окиснення і відновлення), одноосновних карбонових кислот (взаємодія з індикаторами, металами, лугами, солями, спиртами), естерів (гідроліз), жирів (гідрування та лужний гідроліз), глюкози (часткове окиснення, відновлення воднем, бродіння спиртове і молочнокисле), сахарози, крохмалю і целюлози (молекулярні рівняння гідролізу), одержання етанолу (гідратація етену, бродіння глюкози), етаналю (гідратація етину, окиснення етанолу), етанової кислоти (окиснення етаналю, етанолу), фотосинтезу, утворення сахарози, крохмалю і целюлози у природі ;
порівнює
будову і властивості сполук з різними характеристичними групами, одноатомних спиртів і фенолу, крохмалю і целюлози;
хімічні властивості насичених одноосновних карбонових і неорганічних кислот; властивості натуральних і штучних волокон;
характеризує
хімічні властивості одноатомних насичених спиртів, етаналю, насичених одноосновних карбонових кислот, естерів, жирів, вуглеводів;
способи одержання етанолу, етаналю, етанової кислоти, глюкози, сахарози, крохмалю і целюлози;
прогнозує
хімічні властивості оксигеновмісних органічних сполук на основі знань про властивості характеристичних (функціональних) груп;
установлює
причинно-наслідкові зв’язки між складом, будовою, властивостями, застосуванням і впливом на довкілля оксигеновмісних органічних сполук;
генетичні зв’язки між оксигеновмісними органічними сполуками;
виявляє
наявність альдегідів, карбонових кислот, глюкози;
дотримується правил
безпечного поводження з органічними речовинами;
обчислює
за хімічними рівняннями кількість речовини, масу або об’єм за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання;
розв’язує
експериментальні задачі, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання.
Ціннісний компонент
робить висновки
щодо властивостей оксигеновмісних органічних речовин на підставі їхньої будови і про будову оксигеновмісних речовин на підставі їхніх властивостей; на основі спостережень;
усвідомлює
взаємозв’язок складу, будови, властивостей, застосування оксигеновмісних органічних речовин і їхнього впливу на довкілля;
необхідність охорони довкілля від промислових відходів, що містять фенол;
висловлює судження
щодо впливу продуктів органічного синтезу на здоров’я людини та екологічний стан довкілля;
розв’язує проблему
 власного раціонального харчування на основі знань про жири і вуглеводи;
оцінює
біологічне значення жирів і вуглеводів для харчування людини;
раціональне співвідношення вживання рослинних та тваринних жирів, перевагу одягу з натуральних тканин;
безпечність органічних речовин і приймає обґрунтоване рішення щодо їхнього використання.
19
Спирти. Поняття про характеристичну (функціональну) групу. Гідроксильна характеристична (функціональна) група. Насичені одноатомні спирти: загальна та структурні формули, ізомерія (пропанолів і бутанолів), систематична номенклатура. Водневий зв’язок, його вплив на фізичні властивості спиртів.
20
Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Одержання  етанолу.
Демонстрації
4. Окиснення етанолу до етаналю.
21
Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості.
22
Фенол: склад і будова молекули, фізичні та хімічні властивості.
Навчальні проекти
11. Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу.
12. Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші.
23
Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристична (функціональна) група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів. Одержання етаналю.
24
Хімічні властивості етаналю.
Демонстрації
5. Окиснення метаналю (етаналю) амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (віртуально).
6. Окиснення метаналю (етаналю) свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом (віртуально).
25
Карбонові кислоти, їх поширення в природі та класифікація. Карбоксильна характеристична (функціональна) група. Склад, будова молекул насичених одноосновних карбонових кислот, їхня загальна та структурні формули, ізомерія, систематична номенклатура і фізичні властивості.
26
Хімічні властивості насичених одноосновних карбонових кислот. Реакція естерифікації.
Демонстрації
7. Ознайомлення зі зразками естерів.
Лабораторні досліди
1. Виявлення органічних кислот у харчових продуктах.
27

Одержання етанової кислоти.
28
Розрахункові задачі
4. Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок.
29

Контрольна робота
30
Естери, загальна та структурні формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів.
Демонстрації
7. Ознайомлення зі зразками естерів.
Навчальні проекти
17. Етери та естери в косметиці.
31
Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їхні хімічні властивості.
Демонстрації
8. Відношення жирів до води та органічних розчинників.
9. Доведення ненасиченого характеру рідких жирів (віртуально).
18. Біодизельне пальне.


32
Класифікація вуглеводів, їх   утворення й поширення у природі. Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма. Хімічні властивості глюкози.
Лабораторні досліди
2.Окиснення глюкози свіжоодержаним купрум(ІІ)   гідроксидом.


















11 клас
(70 годин на тиждень, 2 години на тиждень)


Дата
Зміст навчального матеріалу
Практична частина уроку
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів (4 год)
1

Інструктаж з техніки безпеки. Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів.

Демонстрації
1. Різні варіанти періодичної системи хімічних елементів (довга і коротка форми, віртуальні 3D).

Учень/учениця:
Знаннєвий компонент
називає
s-, p-, d-елементи за їхнім місцем у періодичній системі;
пояснює
валентність і ступінь окиснення елементів 2 і 3 періодів у основному і збудженому станах атомів;
наводить приклади
s-, p-, d-елементів.
Діяльнісний компонент
складає                            
електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів (Ферум) 1-4 періодів з урахуванням принципу «мінімальної енергії»;
атомів неметалічних елементів 2 і 3 періодів у основному і збудженому станах;
аналізує
відмінності електронних конфігурацій атомів s-, p-, d-елементів (Ферум) 1-4 періодів;
порівнює
можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів, що знаходяться в одній групі, на основі електронної будови їхніх атомів.
Ціннісний компонент
обґрунтовує
періодичну зміну властивостей елементів і їхніх простих речовин на основі електронної будови їхніх атомів;
висловлює судження
щодо застосування періодичного закону для передбачення властивостей іще не відкритих елементів.
Наскрізні змістові лінії
Підприємливість і фінансова грамотність
Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів.
2

Електронні і графічні електронні формули атомів s, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії».

 Демонстрації. 2. Форми електронних орбіталей (у тому числі 3D-проектування).
3. Моделі атомів s-, p-, d-елементів (у тому числі 3D-проектування).

Навчальні проекти
1. Створення 3D-моделей атомів елементів.

3

Збуджений стан атома. Валентні стани елементів.
Навчальні проекти
2. Застосування радіонуклідів у медицині.

4

Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів.
 Навчальні проекти
3. Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології.
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини ( 5 год)
5

Йонний, ковалентний.  Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію).

Демонстрації
5. Утворення амоній хлориду з амоніаку і гідроген хлориду.
 Навчальний проект
5. Використання речовин із різними видами хімічних зв’язків у техніці.

Учень/учениця:
Знаннєвий компонент
установлює
види хімічного зв’язку в речовинах за їхніми формулами;
наводить приклади
речовин із різними видами хімічного зв
’язку;
аморфних і кристалічних речовин.
Діяльнісний компонент
пояснює відмінності
в механізмах утворення ковалентних зв’язків у молекулі амоніаку та йоні амонію;
між аморфними і кристалічними речовинами;
прогнозує
фізичні властивості речовин на основі їхньої будови та будову речовин на основі їхніх фізичних властивостей.
Ціннісний компонент
оцінює
на основі будови молекул води і спиртів можливість утворення водневого зв’язку між молекулами води, спиртів, води і спиртів;
висловлює судження
щодо залежності між використанням речовин та їхньою будовою і властивостями.
Наскрізні змістові лінії
Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність.
Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови.


6-7

Металічний, водневий хімічні зв’язки.
Навчальний проект
6. Значення водневого зв’язку для організації структур біополімерів.

8

Кристалічний і аморфний стани твердих речовин. Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови.
Демонстрації
4. Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування. 
6.Зразки кристалічних і аморфних речовин.
 Навчальні проекти
4. Застосування рідких кристалів.

9

Семінарське заняття.
Хімічний зв’язок і будова речовини

Тема 3. Хімічні реакції (4 год +1)
10

Необоротні і оборотні хімічні процеси. Хімічна рівновага. Принцип Ле Шательє

Учень/учениця:
Знаннєвий компонент
пояснює
вплив різних чинників на зміщення хімічної рівноваги, на гідроліз солей;
принцип дії гальванічного елемента;
наводить приклади
необоротних і оборотних хімічних реакцій.
Діяльнісний компонент
складає
рівняння реакцій гідролізу солей;
розрізняє
необоротні і оборотні хімічні реакції;
характеризує
 суть хімічної рівноваги, гідролізу солей;
прогнозує
можливість реакції гідролізу солей;
рН середовища водних розчинів солей;
добирає
умови зміщення хімічної рівноваги оборотних процесів на основі принципу Ле Шательє;
дотримується правил безпеки під час виконання хімічних дослідів;
експериментально визначає рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів;
обчислює за хімічними рівняннями відносний вихід продукту реакції, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання.
Ціннісний компонент
висловлює судження про значення принципу Ле Шательє в керуванні хімічними процесами;
обґрунтовує
значення оборотних процесів у довкіллі, промислових виробництвах;
вплив гідролізу солей на рН грунтів;
оцінює негативний вплив на екологію відпрацьованих гальванічних елементів і дотримується правил їхньої утилізації.
Наскрізні змістові лінії
Підприємливість і фінансова грамотність
Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело струму.

11

Гідроліз солей.

Лабораторні досліди
1. Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторі
12

Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму.
Навчальні проекти
7. Гальванічний елемент з картоплі, лимону.
8. Види і принципи роботи малих джерел електричного струму, утилізація їх.
13

Розрахункові задачі
1. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції.

14

Контрольна робота

Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості
15

Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості. Явище адсорбції.
Демонстрації
8. Зразки неметалів.
Лабораторні досліди
2. Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів.
Учень/учениця:
Знаннєвий компонент
називає
найпоширеніші у природі металічні й неметалічні елементи;
представників класів неорганічних сполук за систематичною номенклатурою;
пояснює
суть явища алотропії;
відмінності властивостей алотропних модифікацій Оксигену, Сульфуру, Карбону, Фосфору їхнім кількісним складом або будовою;
суть явища адсорбції; антропогенні і природні причини появи в атмосфері оксидів неметалічних елементів;
наводить приклади
алотропних модифікацій Оксигену, Сульфуру, Карбону, Фосфору; сполук неметалічних елементів з Гідрогеном (гідроген хлорид, гідроген сульфід, амоніак);
взаємозв’язків між речовинами.
Діяльнісний компонент
складає
рівняння, що підтверджують відновні властивості металів, зокрема алюмінію і заліза (реакцій з неметалами, водою, кислотами і солями в розчинах);
окисні властивості неметалів (кисень, сірка, вуглець, хлор) в реакціях з воднем і металами;
відновні властивості водню й вуглецю в реакціях з оксидами металічних елементів;
реакцій, які характеризують особливості водних розчинів гідроген хлориду (з основами), гідроген сульфіду (з лугами), амоніаку (з кислотами);
реакцій, які характеризують хімічні властивості та одержання оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів;
кислот, основ, амфотерних гідроксидів (Алюмінію і Цинку), середніх і кислих солей;
реакцій нітратної і концентрованої сульфатної кислот з магнієм, цинком, міддю;
характеризує
метали і неметали, їхні фізичні властивості та застосування (у тому числі сплавів металів);
застосування гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку;
фізичні та хімічні властивості (взаємодія з магнієм, цинком, міддю) нітратної і концентрованої сульфатної кислот;
застосування гідроксидів Натрію і Кальцію;
поширення солей у природі;
складає план дослідження та експериментально встановлює генетичні зв’язки між неорганічними і органічними речовинами;
порівнює
фізичні та хімічні властивості металів (алюміній і залізо) і неметалів, оксидів металічних і неметалічних елементів;
особливості водних розчинів гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку;
основ (гідроксидів Натрію і Кальцію);
аналізує і тлумачить результати досліджень;
прогнозує рН середовища кислотних і лужних ґрунтів;
установлює генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук;
проводить якісні реакції й визначає в розчинах йони: Феруму(2+), Феруму(3+), осаджуючи їх лугами, Барію, амонію, силікат- і ортофосфат-іони;
досліджує
якісний склад солей;
адсорбційну здатність активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів;
аналізує види жорсткості води і пропонує безпечні способи усунення жорсткості води у побуті;
дотримується правил безпеки під час виконання хімічних дослідів;
обчислює кількість речовини, масу або об’єм продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання.
Ціннісний компонент
робить висновки на основі спостережень;
обґрунтовує
значення алотропних перетворень;
причини існування кислотних і лужних ґрунтів;
оцінює
біологічне значення металічних (Кальцію, Калію, Натрію, Магнію, Феруму) і неметалічних (Оксигену, Нітрогену, Карбону, Фосфору, галогенів) елементів;
найважливіших представників основних класів неорганічних сполук;
доводить
практичну значущість явища адсорбції, металів і неметалів та сполук металічних і неметалічних елементів;
уплив жорсткої води на побутові прилади і комунікації;
висловлює судження
щодо біологічної ролі озону і його застосування, екологічних наслідків викидів в атмосферу оксидів Карбону, Нітрогену, Сульфуру;
кислотних дощів, парникового ефекту, нераціонального використання мінеральних добрив.
Наскрізні змістові лінії
Громадянська відповідальність
Кислотні дощі.
Поняття про жорсткість води та способи її усунення.
Здоров’я і безпека
Явище адсорбції.
Застосування водних розчинів гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку.
Кислотні дощі.
Властивості і застосування гідроксидів Натрію і Кальцію.
Поняття про жорсткість води та способи її усунення.
Екологічна безпека і сталий розвиток
Явище адсорбції.
Застосування водних розчинів гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку.
Кислотні дощі.
Підприємливість і фінансова грамотність
Фізичні властивості металів на основі їхньої будови.
Алюміній і залізо: фізичні і хімічні властивості.
Застосування металів та їхніх сплавів.
Застосування неметалів.
Застосування водних розчинів гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку.
Властивості і застосування гідроксидів Натрію і Кальцію.
Поняття про жорсткість води та способи її усунення.
Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку.
16

Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів.
Демонстрації
9. Моделі кристалічних ґраток алотропних модифікацій Карбону і Сульфуру (у тому числі 3D-проектування
Навчальні проекти
7. Штучні алмази у техніці.
17-18

Окисні (кисень, сірка, вуглець, хлор в реакціях з воднем і металами) та відновні (водню й вуглецю в реакціях з оксидами металічних елементів) властивості неметалів. Застосування неметалів.
                  
19

Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водного розчину гідроген хлориду, його застосування. Взаємодія з основами.

20

Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водного розчину гідроген сульфіду, його застосування . Взаємодія з лугами

21

Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водного  розчину амоніаку, його застосування,  взаємодія з кислотами


22


Розрахункові задачі
2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку.

23

Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері. Кислотні дощі
Навчальний проект
11. Кислотні дощі.

24

Хімічні властивості  кислотних оксидів.

25

Нітратна кислота. Фізичні та хімічні властивості

26

Особливості взаємодії металів з концентрованою  нітратною кислотою.

27

Сульфатна кислота. Фізичні та хімічні властивості.

28

Особливості взаємодії металів концентрованою сульфатною кислотою.

29

Контрольна робота

30

Презентація навчальних проектів

31

Загальна характеристика металів. Фізичні властивості металів на основі їхньої будови.
Застосування металів та їхніх сплавів.


Демонстрації
7. Зразки металів і їхніх сплавів.
10. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+) (віртуально), Феруму(3+) (віртуально), Барію, амонію.
32

Алюміній: фізичні і хімічні властивості.

33

Залізо: фізичні і хімічні властивості.

34

Основи. Властивості, застосування гідроксида Натрію

35

Основи. Властивості, застосування гідроксида Кальцію.

36

Солі, їх поширення в природі.
Навчальний проект
13. Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів лужних і лужноземельних металічних елементів, солей амонію
37

Середні та кислі солі.

38

Практичні роботи
1. Дослідження якісного складу солей.

39

Поняття про жорсткість води та способи її усунення.
Навчальні проекти
14. Усунення тимчасової і постійної жорсткості води
40

Систематизація знань

41

Узагальнення 2

42

Сучасні силікатні матеріали.

43

Мінеральні добрива
Навчальні проекти
8. Раціональне використання добрив та проблема охорони довкілля.
9. Запобігання негативному впливові нітратів на організм людини.
44

Поняття про кислотні та лужні ґрунти.
Навчальний проект
12. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. Складання карти родючості.
45

Якісні реакції на деякі йони.
Демонстрації
10. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+) (віртуально), Феруму(3+) (віртуально), Барію, амонію.
Лабораторні досліди
3-6. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+), Феруму(3+), Барію, амонію.
7, 8. Виявлення у розчинах силікат- і ортофосфат-іонів.
46

Біологічне значення металічних і неметалічних елементів.
Навчальний проект
10. Неорганічні речовини у фармації (або домашній аптечці) і харчовій промисловості
47-48-49

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.

50

Практичні роботи
2. Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами.

51

Систематизація навчальних знань


52

Узагальнення 3


Тема 5. Хімія і прогрес людства
53

Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій.

Учень/учениця:
Знаннєвий компонент
наводить приклади застосування хімічних сполук у різних галузях та у повсякденному житті.
Ціннісний компонент
оцінює значення хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем;
усвідомлює
значення нової філософії у хімії і власної громадянської позиції для реалізації концепції сталого розвитку суспільства;
причинно-наслідкові зв’язки у природі та її цінність і цілісність;
право на власний вибір і прийняття рішення;
відповідальність за збереження довкілля від шкідливих викидів;
популяризує хімічні знання;
критично ставиться до хімічної інформації з різних джерел;
висловлює судження
щодо значення хімічних знань як складника загальної культури людини; про вплив діяльності людини на довкілля та охорону його від забруднень;
виробляє власні ставлення до природи як найвищої цінності.
Наскрізні змістові лінії
Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність.
Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем.
«Зелена» хімія.
54

Роль хімії у розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем.
Навчальні проекти
15. Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп
55

«Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією.
Навчальні проекти
16. Підготовка есе іноземною мовою «Роль хімії у моєму житті».
56

Систематизація навчальних знань


57

Семестрова контрольна робота №2


58- 68

Поторення навчального матеріалу





























Немає коментарів:

Дописати коментар